fredag, 18 oktober 2019 12:54

Lokal "brushane" må ut med 13.000

Skrevet av
Fra Ringerike tingrett Fra Ringerike tingrett Arkivfoto: Frank Tverran

Til tross for at han snart er 30 år, kommer han stadig i bråk med sine omgivelser.

I januar i fjor yppet han til slåsskamp i Bekkegata i Hønefoss. Han innrømmet forholdet i retten og forklarte samtidig at han hadde drukket alkohol, herunder whisky, champagne og øl.

I desember i fjor, lagde han bråk i Hønefoss sentrum. Han ble da pålagt av politiet å holde seg utenfor sentrum til klokka 8 morgenen etter. Men det gav han blaffen i og ble tatt utenfor puben 2 Brødre senere på natta.

Ringerike tingrett behandlet saken den 14. oktober 2019 og kom til at 12.000 i bot var en passende straff. Han var også tidligere dømt for lignende forhold. I tillegg måtte mannen betale kr 1.000 i saksomkostninger til retten.

Beslektede artikler

Andre saker å lese

Marius Borg Høiby dømt til fengsel i fire år

15-06-2026 Nyheter NTB - avatar NTB

Marius Borg Høiby dømt til fengsel i fire år

Marius Borg Høiby (29) er dømt til fengsel i fire år i Oslo tingrett. Han er dømt for to av de fire voldtektene han sto tiltalt for.

Les mer i RingeriksAvisa

Høyteknologisk VM: Ballen må lades før hver kamp

14-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Høyteknologisk VM: Ballen må lades før hver kamp

Dommerne er utstyrt med kamera, ballen må lades og samtlige spillere er 3D-skannet før turneringsstart. Årets VM-sluttspill er det mest teknologitunge hittil.

Les mer i RingeriksAvisa

Nå skal det bli lettere å finne ut hva som skjer på Hadeland

14-06-2026 Nyheter Pressemelding - avatar Pressemelding

Nå skal det bli lettere å finne ut hva som skjer på Hadeland

Hadeland IPR har lansert Hadelandkalenderen - en felles aktivitetskalender for Jevnaker, Gran og Lunner. Målet er å samle lokale arrangementer på ett sted, slik at innbyggere, hyttefolk og besøkende lettere...

Les mer i RingeriksAvisa

Nytt rakett-forsøk på Andøya mandag kveld

14-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Nytt rakett-forsøk på Andøya mandag kveld

To måneder etter at forrige forsøk ble avbrutt, bekrefter Isar Aerospace at de vil prøve på nytt å skyte opp sin Spectrum-rakett fra Andøya mandag kveld.

Les mer i RingeriksAvisa