søndag, 15 september 2019 09:30

Solgte bil med heftelser for å dekke spillegjeld

Skrevet av
Ringerike tingrett Ringerike tingrett Foto: Frank Tverran

En mann i midten av 20-årene hadde tapt 390.000,- hos utenlandske spillselskaper.

Han la derfor ut bilen sin for salg på Finn.no. Bilen skulle selges for kr 220.000. Salgspantet i bilen til Santander Consumer Bank, var på kr 202.951,-

En kjøper meldte seg og det ble skrevet en kjøpekontrakt med en pasus om at bilen skulle overdras uten heftelser.

Men da selgeren fikk pengene på konto, tok han ut hele beløpet i løpet av et kvarter. Han innfridde ikke lånet i banken, men betalte andre regninger i stedet. Han prøvde å få et nytt lån i andre banker uten at dette lykkes.

Ringerike tingrett dømte mannen til 60 dagers fengsel og til å betale saksomkostninger med kr 4.000,-

Andre saker å lese

Marius Borg Høiby dømt til fengsel i fire år

15-06-2026 Nyheter NTB - avatar NTB

Marius Borg Høiby dømt til fengsel i fire år

Marius Borg Høiby (29) er dømt til fengsel i fire år i Oslo tingrett. Han er dømt for to av de fire voldtektene han sto tiltalt for.

Les mer i RingeriksAvisa

Høyteknologisk VM: Ballen må lades før hver kamp

14-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Høyteknologisk VM: Ballen må lades før hver kamp

Dommerne er utstyrt med kamera, ballen må lades og samtlige spillere er 3D-skannet før turneringsstart. Årets VM-sluttspill er det mest teknologitunge hittil.

Les mer i RingeriksAvisa

Nå skal det bli lettere å finne ut hva som skjer på Hadeland

14-06-2026 Nyheter Pressemelding - avatar Pressemelding

Nå skal det bli lettere å finne ut hva som skjer på Hadeland

Hadeland IPR har lansert Hadelandkalenderen - en felles aktivitetskalender for Jevnaker, Gran og Lunner. Målet er å samle lokale arrangementer på ett sted, slik at innbyggere, hyttefolk og besøkende lettere...

Les mer i RingeriksAvisa

Nytt rakett-forsøk på Andøya mandag kveld

14-06-2026 Blålys brann politi ulykker NTB - avatar NTB

Nytt rakett-forsøk på Andøya mandag kveld

To måneder etter at forrige forsøk ble avbrutt, bekrefter Isar Aerospace at de vil prøve på nytt å skyte opp sin Spectrum-rakett fra Andøya mandag kveld.

Les mer i RingeriksAvisa